همراه رایانه

آموزش نرم افزار فلش در یک نگاه

نصب نرم افزار Adobe flash مانند سایر نرم افزار هاست پس وقت خود را برای توضیح مراحل نصب هدر نمی کنیم.
در نرم افزار فلش امکان اسکریپت نویسی نیز وجود دارد. به دلیل اینکه، کدهای برنامه نویسی فلش،اغلب برای رفتارهای واکنشی طراحی میشوند،به آن ها اکشن اسکریپت گفته میشود.
کار با نرم افزار Flash در عین قدرت و قابلیت های گسترده، بسیار ساده و جذاب است و شما با یادگیری اصول کار با آن و صرف دقت می توانید تصاویر متحرک زیبایی را خلق نمایید.
مهمترین قابلیت های نرم افزار Flash عبارت است از: نرم افزار فلش 1- طراحی و ایجاد یک برنامه گرافیکی چندرسانه با قابلیت استفاده در وب سایت.
2- شما قادرید تصویر متحرک تعاملی بر روی وب منتشر کنید.
3- به علت استفاده از قابلیت برداری تصاویر، در هر اندازه بدون افت کیفیت، قابلیت استفاده دارند.
4- اجرای فایل های Flash در وب به برنامه مستقلی نیاز ندارد و فقط با نصب پلاگین Flash Player قابل مشاهده و اجرا اند.
5- و مهمتر از همه اینکه یادگیری آن بسیار آسان است!
بعد از مطلع شدن از قابلیت های فلش به احتمال زیاد برای کار با آن مشتاق شده اید،نگران نباشید ! ما شما را راهنمایی خواهیم کرد. نرم افزار فلش
اولین بخشی که در این نرم افزار به چشم میخورد،محیط کاریست که نقش صحنه ی نمایش اصلی را دارد و هر شیی را که می خواهید متحرک کنید و یا سایر اعمال مربوط به flash را روی آن اجرا کنید، باید در این ناحیه قرار بگیرند.
با کمک خط زمان ،می توان مراحل ساختن فیلم های فلش را قاب به قاب کنترل کرد. یک فیلم فلش مجموعه قاب هاییست که به طور متوالی و پشت سر هم اجرا خواهند شد. طرز کار هر یک از اعضای خط زمان به شکل زیر است:
شماره قاب: شماره دادن به قاب ها کمک می کند تا شیء را در قاب مورد نظر قرار دهیم.
هد نمایش: برای نمایش اجزای هر قاب درون ناحیه کاری، کافیست هد نمایش را رو به روی همان قاب قرار دهید.
قاب جاری: شماره قاب فعلی که مقابل هد نمایش قرار دارد را نشان می دهد.
جعبه ابزار یکی از امکانات لازم برای ترسیم، ویرایش، رنگ آمیزی و... است که در کادر سمت چپ نرم افزار به چشم میخورد.
علاوه بر این بخش ها بخشی به نام پنل خصوصیات نیز وجود دارد که این پنل، جزئیات دقیقی از ابزار انتخاب شده را نشان می دهد.
حالا به بررسی لایه ها در نرم افزار فلش میپردازیم.
لایه ها همانند یک صفحه شفاف بر روی صفحه کاری می باشند. اشیاء مختلف می توانند روی لایه های متفاوتی قرار بگیرند و هر کدام کاملا مستقلا تنظیم شوند.

بررسی انواع قاب ها در فلش

این نرم افزار به طور کل دارای دو نوع قاب است.قاب معمولی و قاب کلیدی که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند.
هر زمان که محتوای قاب نیاز به تغییر داشته باشد باید از قاب کلیدی استفاده کنیم اما زمانی که فقط بخواهیم اعمالی مثل حرکت روی محتوای یک قاب انجام دهیم تعریف قاب معمولی کافی است.
حالا زمان آن رسیده که رسم اشکال را آغاز کنیم. نرم افزار Flash ابزارهای متعددی برای ترسیم اشکال و رنگ آمیزی آنها را در اختیار کاربران قرار می دهد. برای اینکه در مراحل ایجاد انیمیشن با مشکل جدی مواجه نشوید و بتوانید قسمت های مختلف تصویر را تغییر بدهید، سعی کنید برای ترسیم تصاویر حتی الامکان از اشکال گرافیکی ساده به طور متناوب استفاده کنید.
Gradient چیست؟
یکی از جلوه های زیبایی که توسط آن می توانید به تصویرهای Flash حالت سه بعدی بدهید، خاصیت Gradient است. در حالت پیش فرض هنگام رنگ آمیزی اشیاء، رنگ ها به صورت یکنواخت به کار می روند.
قالب های صوتی که بدون نیاز به برنامه های کمکی در Flash قابل استفاده هستند عبارتند از:
ASND
WAV
AIFF
mp3
فایل های gif متحرک هم قابلیت درج شدن درفلش را دارند و این نرم افزار فایل gif متحرک را تبدیل به قاب های مجزایی می کند.
تا اینجا که این مقاله را مطالعه کردید،تا حدودی با این نرم افزار آشنا شده اید.امیدوارم این آموزش کوتاه برایتان مفید واقع شده باشد.